Pokud jako podnikatelé uvádíte na trh nový produkt, který má specifickou značku, je vhodné přemýšlet o tom, zda si na tuto značku nenecháte zaregistrovat ochrannou známku. V budoucnu se vám takováto drobná investice může hodně vyplatit.
Registrace ochranné známky je právním nástrojem, který slouží k ochraně značek nebo log. Ty musejí být specifická, jasně odlišitelná od ostatních. Pokud si známku necháte zaregistrovat, máte možnost se lépe bránit proti konkurenci, která by vaši značku či logo chtěla napodobovat či kopírovat. Ochranná známka tedy slouží především jako nástroj k ochraně podnikání.
Registrace známky stojí jen pár tisíc korun
Investice do ochranné známky je přitom minimální. V podstatě stačí zaplatit pouze správní poplatek. Ten v současné době dle platných právních předpisů činí 5.000 Kč. Platbu provádíte v okamžiku, kdy podáváte přihlášku k registraci u Úřadu průmyslového vlastnictví.
Je dobré se spojit s odborníky
Abyste předešli situaci, kdy by vám Úřad přihlášku zamítl, je samozřejmě dobré se spojit s právníky. To vás také něco bude stát, ale budete mít jistotu, že vše proběhne v pořádku. Pakliže se nechcete obracet přímo na specializované právníky, kteří přeci jen nejsou nejlevnější, doporučuji využít online služeb. Příkladem je Patentoid.cz. Jde o službu, která za vás vyřídí všechny nezbytné kroky, připraví přihlášku a také zaplatí správní poplatek. Jde o službu, kterou využívá stále více firem a živnostníků.
Vždy počítejte s tím, že registrace ochranné známky nějakou dobu trvá. Úřad průmyslového vlastnictví obvykle rozhodne do 6 – 12 měsíců. Musí mimo jiné prozkoumat, zda už na danou značku či logo nebyla ochranná známka vydaná někomu jinému. Čím dříve se tak pro registraci rozhodnete, tím lépe. Mějte na paměti, že jde především o váš business.